Dnes som chcela napísať príspevok a dať do diskusie jednu tému. A do toho mi v správach pristálo niekoľko linkov na prípad, kedy spolužiačky dali SAVO do fľaše namiesto vody. Kam sú deti schopné zájsť, čo je motiváciou takéhoto správania? Čo je za tým? Aká neuspokojená potreba? Ak má niekto potrebu ubližovať iným….musí byť veľmi zúfalý, frustrovaný, nenaplnený a nešťastný…šťastné dieťa tohto nie je schopné…potrebujú pomoc obaja.
Každý školský rok, v poslednom kvartáli, mi pristane niekoľko prípadov šikany v mailoch, od rodičov. Sú bezradní, nevedia ako postupovať, pomôcť dieťaťu a majú pocit, že škola ich zničí, lebo ONI môžu a MY nie. Keď sa aj šikana začne riešiť na rovesníckej úrovni, po scitlovovaní tejto témy, podpory vnímavosti a otvorenia emocionality detí , sa dostaneme do fázy, že učitelia si zoberú dané dieťa „na mušku“ a dajú mu pocítiť, že rodič si dovolil šikanu riešiť. Podotýkam zákonným spôsobom….je mi ťažko z týchto situácií, lebo nevyhráva nikto, ani škola ani rodič. Ale trpí jedine dieťa.
Pripravujem podporný materiál a podujatie PRE RODIČOV, pre vás moji milí, aby ste vedeli, že vaše deti majú právo sa cítiť bezpečne aj v škole a prvoradým hľadiskom pri akejkoľvek činnosti má byť záujem dieťaťa. Tiež momentálne môžete nájsť u nás záznamy na túto tému Šikana, jednak ako postupovať a jednak ako pomôcť dieťaťu, nájdete tu:
· Ako postupovať?
· Ako pomôcť?
Prosím, nezostávajte ticho, komunikujte s deťmi, so školou a ostatnými rodičmi. Existuje vždy riešenie.
Žiadne dieťa nemá pociťovať v škole STRACH.
Prosím Vás napíšte mi ako ste VY riešili šikanu a ako škola a aký bol výsledok.
Ivett Pavlis