Na koho má byť zameraná pozornosť?
Žiak na prvom mieste. Preventívne programy, rozvíjacie programy, intervencie, aktivity, diagnostika, terapia.
„Nabrífované“ dieťa príde domov a sme tam, kde predtým.
Výčitky, tlak, všetci s nervami v koncoch, potláčanie emócií a potrieb, prekračovanie hraníc.
Ak chceme zmenu v správaní detí, potrebujeme nutne pracovať aj s rodičmi.
Deti sa, bohužiaľ, nerodia s návodom a rodičia buď idú na zdedených postupoch alebo si vyhľadávajú v mori informácií a skúšajú, čo bude fungovať. A či bude fungovať.
Rodič ľavou zadnou pracuje na úrovniach dieťa – rodič – pedagóg a vnáša osvetu. Aby sa všetky úrovne pochopili, aby dostali
KONKRÉTNE NÁVODY na:
🔹zvládanie emócií, napr. hnevu
🔹riešenie konfliktov
🔹porozumenie deťom (prečo a ako fungujú)
🔹rozvíjanie sebavedomia
🔹budovanie vzájomnej dôvery
Programy pre rodičov, pedagógov a deti bežia na viacerých školách v Bratislave, Pezinku, Seredi, dokonca Prahe.
Zamerať sa na jednu časť celku nestačí. Zmena nastane, ale trvá dlho. Ak sa zameriame len na deti, pracujeme s najzraniteľnejšou časťou. Pribrať do kola aj rodiča a učiteľa urýchľuje zmenu a prináša úľavu všetkým.
Aké máte skúsenosti s workshopmi pre rodičov a učiteľov na školách?
Ivana Szamaranzská